طراحی سایت مبتنی بر احساسات چیست؟
طراحی سایت مبتنی بر احساسات چیست؟
آیا تا به حال واژه طراحی سایت مبتنی بر احساسات را شنیده اید و یا ایده داشتن سایتی مبنی بر احساسات و علایق مخاطبان خود را داشته اید؟
یکی از کارهای دشوار در طراحی سایت، توجه به زیبایی بصری سایت با توجه به نوع مخاطبان است. گاهی طراحان مجبور هستند از ایده ها و رنگ هایی که فکر میکردند برای طراحی سایت مورد نظرشان خوب است چشم پوشی کنند، تا طراحی وب سایت مناسب جذب مخاطبان هدف و مشتریان شرکت سفارشدهنده باشد.
با تغییراتی که در چند سال اخیر در دنیای اینترنت و دیجیتال مارکتینگ به وجود آمده است، جلب توجه کاربران دشوار شده و نیازمند صرف زمان و انرژی بیشتری در طراحی سایت می باشد. یکی از راهکارهای مناسب برای این منظور، استفاده از رویکردی روانشناسی در طراحی وب سایت به نام “طراحی سایت مبتنی بر احساسات” است که سعی دارد احساسات کاربران را بر انگیزد و آن را همسو با اهداف سایت گرداند. امروزه جذب کاربران و افزایش مدت زمان حضور آن ها در سایت نیز به فاکتور مهمی در سئو تبدیل شده است. به طوری که هرچه به جلو پیش میرویم اهمیت بهبود تجربه کاربری (UX) سایت و توجه به فاکتورهای کیفی نسبت به فاکتورهای کمی، افزایش پیدا میکند.
برای مثال اگر بخواهیم برای یک برند نوشابه سایتی جهت معرفی و تبلیغ طراحی کنیم دو راه پیش رو داریم:
- محصول و برند را به طور مستقیم در معرض نمایش بگذاریم.
- محصول و برند را در بستر احساسی متناسب با آن نمایش دهیم.
منبع:فراسایت
www.farasite.com
- ۹۵/۱۱/۱۲